۳۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۴۶

ضامن:

98 درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی از نعمت برق برخوردار هستند

98 درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی از نعمت برق برخوردار هستند

بیرجند – خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 98.6 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت برق برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی ضامن صبح یکشنبه در جمع مدیران ستادی و شهرستانی شرکت برق استان با بیان اینکه هم اکنون 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند، اظهارکرد: برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار تا پایان برنامه پنجم توسعه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار و 546 روستای استان از نعمت برق برخوردار شده اند، افزود: شش روستای بالای 10 خانوار استان هنوز برق رسانی نشده که امیدواریم با تخصیص اعتبارات عملیات برق رسانی به این روستاها نیز انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از جذب 20 میلیارد ریال اعتبار در زمینه انژی خورشیدی طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: برق رسانی به روستاها از طریق انرژی های خورشیدی کمک فراوانی در برق دار کردن روستاها و حل مشکلات مردم داشته است.

افتتاح 146 پروژه برق رسانی در استان

وی از افتتاح 146 پروژه برق رسانی طی سال گذشته در استان خبر داد و افزود: بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه ها هزینته شد که 13 هزار خانوار نیز از مزایای آن بهره مند شده اند.

ضامن به سرمایه گذاری 240 میلیارد ریال در حوزه برق استان طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: از مجموع این اعتبار 130 میلیارد ریال از منابع داخلی، 20 میلیارد ریال از بند 69 و مابقی از محل اعتبارات تملک و دارایی های استانی بوده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه فروش انرژی در استان نیز اشاره کرد و افزود: طس  سال گذشته 510 میلیارد ریال فروش انرژی داشته ایم.

ضامن با اشاره به فروش 15 هزار انشعاب برق طی سال گذشته در استان گفت: 68 میلیارد ریال فروش شرکت برق استان از محل فروش انشعابات بوده است.

وی نصب 238 کیلومترشبکه فشار متوسط، 241 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 621 پست در سطح استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت برق استان طی سال گذشته برشمرد.

ضامن در ادامه با اشاره به سال به نام "اقتصاد و فرهنگ" گفت: فرهنگ زیربنای تمام مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هدفمندکردن یارانه ها یکی از راه حل های برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و افزود: تمام پیشرفت ها در سایه فرهنگ محقق می‌شود.

 

 

کد خبر 2274484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha